Baroko
2)
Podle učitelky: Žena byla níže postaven než muž (u nás je to na stejné úrovni
Podle mě: Byla v tomto díle žena zrovnoprávněna s mužem, autor se snažil aby se manželské problémy řešily v klidu, a ne v afektu... Zdá se mi, že žena byla spíše zrovnoprávněna než níže postavena...
4)
Děti chodí do školy bez rozdílů
12)
-
obhajují český jazyk
-
kritizuje vše co dopadá na český jazyk
-
stěžuje si na úpadek českého jazyka
15)
-
obsáhlá lyrická, nábožensky zaměřená
-
heslo jezuitů zní: Ad maiorem dei gloriam (K větší slávě boží)
18)
Felix Kadlínský
19)
- Calderon dela Barka (v zahraničí mají zásadu mravní idey), Václav Kocmánek (psal komedie světské i duchovní), Svatovícký kanovník (Jan Libertim - komedie)
21)
-
určena prostému lidu
-
používá výsměchu
-
obrazy (dřevoryty)
-
tématika: drby, vražda (aktuální dění, které by mohlo upoutat lidi)
24)
Bruncvík a jeho lev
-
je charakteristický tím, že jej neustále doprovázel jeho lev
-
bojuje proti devítihlavé sani
-
pověst, zdánlivě se to stalo
-
pověst erbovní
26)
-
užití vulgarismů
-
tvorba měšťanů, kterou zesměšňují (Lamentace venkovanů)
-
fraška z lidového života
27)
-
lidové písně a drama
-
balady (Osiřelo dítě)
-
komedie (O svaté panně Dorotě)
-
pověsti
-
lidová slovesnost
-
pohádky
28)
-
lyricko-epická tvorba
-
většinou tragický konec
-
příznačný motiv viny a trestu
-
podle původu lidová slovesnost nebo umělá tvorba (K. J. Erben)
29)
-
Martin z Kochenu, Jaroslav Duryek, Jiří Šotola (Tovaryšstvo Ježíšovo), Alois Jirásek (Temno)